KLUB NAUKOWY W PRZESTRZENI PRZYJAZNEJ DZIECIOM W RUCIANEM- NIDZIE. Programowanie to nasza pasja.
Trwają nadal zajęcia w Klubie Naukowym w Przestrzeni Przyjaznej Dzieciom. Programowanie to nasza pasja. Nasi uczestnicy kochają klocki lego. Dzieci z przyjemnością uczestniczą aktywnie w zajęciach. Dlaczego? Prosta odpowiedź. LEGO WeDo 2.0 to kreatywne zestawy klocków LEGO, zawierające ciekawe i kolorowe elementy konstrukcyjne, czujniki i silnik. Dzięki tym zestawom najmłodsi odbiorcy mogą bawić się i uczyć razem z LEGO. WeDo 2.0 pozwala na budowanie nieskomplikowanych, jednak bardzo ciekawych konstrukcji, ponadto rozwija kreatywność oraz przybliża dzieciom zagadnienia z dziedziny techniki i przyrody. Wszystko to umożliwiają aplikacje na tablecie, wewnątrz których znajdują się materiały wideo oraz rozmaite ilustracje.
Dzieci z Ukrainy i z Polski kreatywnie pracują. Na każdych zajęciach budują i programują jeden, czasami dwa roboty. Każdy robot to okazja do wyjaśnienia rożnych zjawisk fizycznych. Robot, aby zadziałał musi zostać zaprogramowany. Dzieci samodzielnie programują według własnego pomysłu i umiejętności i uczą się algorytmicznego i logicznego myślenia oraz blokowego języka programowania. Poznają konstrukcje, warunki i pętle w każdym języku programowania. Rozwijają się, bo budowanie z klocków rozwija małą motorykę dziecka, jego wyobraźnię i koordynację wzrokowo-ruchową. W ramach Przestrzeni Przyjazne Dzieciom dzieciaki nauczyły się budować i programować robota ślimaka, wiatrak chłodzący i satelitę.
Odnosimy sukcesy. Zajęcia zaczynają się od przypomnienia działania aplikacji, omówienia tematyki zajęć, pokazów wyjaśniających i działań z konstrukcji robota. Dalsza część zajęć poświęcona jest budowaniu robota z klocków LEGO tak, aby jak najlepiej zobrazować zadania konstrukcyjne. Następnie dzieci samodzielnie, na swoich stanowiskach, programują zbudowane roboty w przyjaznym środowisku graficznym. Programowanie na tym etapie przypomina układanie puzzli, z tą różnicą, że dzieci posługują się blokami programów, gdzie każdy kafelek ma określone znaczenia. Ostatnia część zajęć to czas na zabawę robotem, modyfikacje programów i przebudowy.
Odnosimy sukcesy. Zajęcia zaczynają się od przypomnienia działania aplikacji, omówienia tematyki zajęć, pokazów wyjaśniających i działań z konstrukcji robota. Dalsza część zajęć poświęcona jest budowaniu robota z klocków LEGO tak, aby jak najlepiej zobrazować zadania konstrukcyjne. Następnie dzieci samodzielnie, na swoich stanowiskach, programują zbudowane roboty w przyjaznym środowisku graficznym. Programowanie na tym etapie przypomina układanie puzzli, z tą różnicą, że dzieci posługują się blokami programów, gdzie każdy kafelek ma określone znaczenia. Ostatnia część zajęć to czas na zabawę robotem, modyfikacje programów i przebudowy.